Impreza odbyła się w dniach 22-24 października (z tym, że pierwszy dzień – tzw. VIP Day – przeznaczony był wyłącznie dla prasy i zaproszonych gości) w warszawskim Centrum EXPO XXI . Rozmiarami znacząco różniło się ono od hal w Poznaniu (przypominamy, że zeszłoroczne targi mieściły się na czterech pawilonach – przy czym EXPO XXI jest jedną halą), również Warszawa jest o wiele mniej przystępnym miejscem w kwestii dojazdu – stąd też frekwencja wyniosła jedynie 5 250 (jak podaje oficjalna strona ON/OFF), co daje czterokrotnie niższą wartość niż rok temu. Natomiast na tablicy na oficjalnym profilu targów na Facebook’u możemy się doczytać, że dotarło 8500 zwiedzających. Tak czy inaczej, niestety w porównaniu z poprzednimi imprezami tego typu, event wypadł blado. W całej hali dźwięk ogłuszał. Nie można również pominąć faktu, iż organizatorzy rozszerzyli zakres tematyczny o sprzęt audio, video czy mobilny. Mimo, iż cel był szczytny, to miejsca na jego odpowiednią realizację zabrakło. Jeśli ktoś zaufał mocnej reklamie imprezy, mógł się głęboko rozczarować.
Mimo wszystko warto było przyjechać, aby przekonać się co oferują nam wystawcy. A ci jak zwykle nie zawiedli.
W strefie gier swoje produkty prezentowali tacy giganci jak Asus, Razer, Enermax, MSI, czy Creative. Jeśli chodzi o strefę obrazu, pojawiły się znane firmy Toshiba, Samsung, JVC oraz LG. Strefę mobilną reprezentował m.in. Sony Ericsson. Zdecydowanie najmniej uwagi poświęcono strefie dźwięku, gdzie pojawiły się jedynie Onkyo oraz Polpak.
Na miejscu chyba największą atrakcją była możliwość przekonania się na własnej skórze, jak działa Kinect dla XBOX 360, który do sklepów trafi dopiero w listopadzie. Urządzenie pozwala brać udział w grze, bez użycia jakiegokolwiek joystick’a czy pada. Na scenie organizowany został także sztandarowy turniej legendarnego Counter Strike’a. Wiele uwagi przyciągał również zdalnie sterowany robot na stoisku MSI. Przy stoisku ASUS’a można było pomalować w Paint’cie… własnym palcem. Jeśli już jesteśmy przy firmie ASUS, to w specjalnie przygotowanym Soundroom’ie mogliśmy poznać jego kolejne dziecko – nowego notebooka, zachwycającego wydobywającym się z niego dźwiękiem. Na scenie grupa taneczna prezentowała układ z teledysku Michaela Jacksona. Po hali przechadzały się hostessy, częstujące ciasteczkami z wróżbą, smyczami oraz długopisami. Tak więc targi mogły być gratką dla gadżetomaniaków, którzy przy okazji brania udziału w konkursach mogli się nieźle "obłowić".
Ale jako, że od czytania przyjemniejsze jest oglądanie – zapraszamy Was, nasi drodzy Czytelnicy, do obejrzenia materiału video, przygotowanego dla Was przez naszego zacnego Admina.;)
Dla FkCoD.pl opracowała:
Berciuch