Amerykanie
Bostogne cz.1
Idź za kompanami do stosu beli. Koniecznie połóż się pod nimi i nie strzelaj do wrogów, bo nie masz na to amunicji. Możesz ewentualnie porzucać sobie granatami, bo nie będą ci potrzebne w czasie misji. Gdy przyjedzie szwabski czołg, nie omieszkaj wrócić do Jeepa. Wsiądź na niego i strzelaj z pokładowego karabinu do wszystkiego co się rusza. Gdy wysiądziesz, idź za Andersonem, ale najpierw zabierz amunicję do Garanda. Nie odstępuj kompana na krok, bo trafi Cię ślepy pocisk. Wskocz do rowu i strzelaj do woli we wszystko co się rusza, bo z tej broni raczej nie będziesz już korzystał. Zwracaj jednak szczególną uwagę na strzelca CKM-u zainstalowanego na Sdkfz’ cie. Gdy po chwili pojawi się rozkaz zmieniania pozycji. Idź do rowu pokazanego na kompasie i weź kaliber 30. Tutaj strzelaj tylko w trzy miejsca: do wrogów na wzgórzu, do oponentów wychodzących zza snopku siana po prawej i do agresorów którzy zbliżą się za bardzo do rowu. Po chwili kolejna zmiana. Tym razem złapiesz za snajperkę. To najprostsze zadanie. Zabij trzech CKM-istów na wzgórzu. Potem zamień broń tak, aby mieć Garanda i snajperkę. Wybądź to pierwsze. Zapisz stan gry. Resztkami amunicji do Garanda zabij wrogów, którzy wejdą na twoją drogę. Zabierz ich MP40 idź prosto. Przechyl na swoją korzyść starcie, na które trafisz za chwilę. Nie strzelaj jednak do oddalonych wrogów. Złap za bazookę i strzel do czołgu. Taki manewr powtórz trzy razy i zabaw się w „zestrzelonego” z Niemcami, którzy zaczął uciekać przed Shermanami. Misja skończona.
Uwaga! W tej misji musisz cały czas oszczędzać amunicję do Thompsona. Przyda ci się na koniec.
Zaczynasz na zebraniu dowództwa. Potem przechodzimy do konkretów. Wyjdź z namiotu i pędź na zebranie z wrogiem. Jak wyjdziesz na górkę twój kolega dostanie i musisz go eskortować. Wykorzystaj w tym celu M1 Garand, bo jest celniejszy. Skup się na gnieździe karabinu maszynowego i leżących strzelców po bokach. I bądź ostrożny! Łatwo to oberwać kulkę. Gdy dostaniesz rozkaz oczyszczenia lasów, idź na lewą „flankę”. Przy odrobinie szczęście koledzy odwalą całą robotę za ciebie. Podnieś Lugera – zawsze warto jest mieć jakąś broń zapasową. Teraz idź w prawo przez las. Zatrzymaj się, gdy zajdzie konieczność. Kiedy Foley wywali bramę, idź pod górę i w dół. Flary, a niech to… Ukryj się w lasku i oflankuj niemieckie pozycje. Zużyj wszystkie granaty, bo bunkier przed garaż jest straszliwie silnie obsadzony. Wejdź do środka. Ukryj się za samochodem, bo zaatakuje cię Niemiec- odeprzyj go. Na główny placu wybuchnie niezła zadyma. Najlepiej nie pchać się tylko powoli eliminować tych, których nikt nie zastąpi. Pamiętaj, że to nie ty wysadzasz działa, ale aby zmienił się ono w kupę złomu, musisz zadbać o bezpieczeństwo kompanów. Po wykonaniu zadania ze stajni zacznie strzelać MG34 i jego ładowniczy. Zabij ich, a główna linia obrany padnie. Podejdź do domu, który trzeba oczyścić. Pójdzie z górki. Po wyjściu na górne piętro okaże się, że do niewoli dostał się niemiecki oficer. Porozmawia z nim jeden z twoich żołdaków. Niezła gratka dla znających język. Taks jest bardziej uproszczony niż „Kali być, Kali mówić”. Jeniec krzyknie do swoich kolegów. Ktoś go zabije, ale będzie już za późno. Trzeba zejść na dół i zdławić zagrożenie. W stajnie jest zaginiony patrol wyjdź tylnym wejściem i tam czeka cię walka z grupą wroga. Następna jest na górze. Gdy staniesz przy murku, masz idealną szansę, aby zemścić się na motocykliście. Ale i tak znów wiedzą o was wszyscy Niemcy stąd do Berlina.Znów idź lasem i dalej w lewo przez przerwę w minach. Teraz możesz użyć Tommy Guna. Najpierw skocz w dół po lewej. I oczyść go. Teraz wyskocz, szybko d bunkra i możesz naparzać w główny plac. Jak zrobi się spokojniej, wejdź do bunkra i zabij CKM-istę.
Teraz czas na zatrzymanie konwoju. Idź na miejsce. Włącz się w walkę dopiero, gdy ciężarówki oberwą z bazook. Zajmij się kierowcami i to by na razie było na tyle. Wkrótce zginie grenadier. Zabierz jego zabawkę i zniszcz czołg. Zajmij się niedobitkami wroga. Zanim udasz się na skrzyżowanie, sprawdź, aby twój ekwipunek wyglądał tak: Colt, Garand, Thompson i granaty(jeśli jakieś znajdziesz).
Po wysłuchaniu rozkazów rozpocznie się morderczy bieg. Używaj sprintu i chowaj się, aby odpocząć z wszystkimi możliwymi przedmiotami: sianem, chatkami, ulami i kuloodpornymi krowami;).
Gdy dotrzesz do celu, jednego z twoich kompanów załatwi snajper. Odpłać mu tym samym. Sprzątnij także obserwatora i kilku ckm-istów, a szturm na działo zamieni się w bułkę z masłem. Przeciwników jest jednak wiele, a więc nie szarżuj. Z niby przejętego domu zacznie się ostrzał. Powstrzymaj go działem, które następnie wysadzisz. Nie ma co rozprawiać o oczyszczaniu kompleksu budynków. Prawdziwe problemy zaczną się na głównym placu w Foy. Musisz go oczyścić dokładnie i ostrożnie. Najgorsze jest to, że powinieneś oszczędzać granaty, bo przydadzą się kościele. Jak już przy tym jesteśmy, eliminuj kolejnych wrogów szybko i sprawnie i wskocz na górę. Tam czeka jeszcze trzech Szwabów. Udaj się na wierzę, łat za snajperę i eliminuj pancerfausty i CKM-y, aby wykonać zadanie. Potem nie zostanie ci już nic, jak iść z czołgami. Tuż przez mostem jeden z nich stanie w płomieniach. Gospodarstwo jest w rękach wroga. Podążaj mostem i wskocz do okopów po prawej i oczyść je. Łatwiej powiedzieć, niż zrobić, ale to wszystko, co mogę ci powiedzieć. Innego sposobu nie ma. Dalej posuwaj się wzdłuż do płotu, do ciężarówki. Wyeliminuj wszystkich widocznych wrogów, a później oczyść placyk. Wejdź do stajni i zniszcz Tygrysa. Przed końcem misji sprawdź okopy i wysłuchaj mowy końcowej.
Misję zaczynasz na czołgu. Zeskocz z niego i idź przez budynki. W pewnej piwnicy utkniesz. Twój kolega wysadzi ścianę. Idź dalej do przodu. Sprawa pokomplikuje się dopiero, gdy terze będzie wyjść na środek ulicy. Poruszaj się bardzo ostrożnie, zmieniaj pozycje i rzucaj granaty. Chowaj się za czołgami. Jeden z nich mocno oberwie, ale zrobi wcześniej wyrwę w murze. Dworek jest nie do zdobycia. Musisz go oflankować z prawej. Uważaj na dobrze zamaskowanych żołnierzy. Po wejściu do środka, musisz wyeliminować wszystkich w środku i… tak, tak. Przygotować się do obrony. Jak na razie, radził bym ci ukryć się w jakimś zakątku i wysączyć herbatkę, albo poczytać książkę. Akcja zacznie się teraz. Pędź do okna z MG42 i zacznij z niego naparzać od strony głównego wejścia. Nie będzie łatwo. Jeden fałszywy ruch i koniec. Jakby ci tego było mało – to najtrudniejszy fragment dodatku. Ale zbytniego sposobu to na to ni ma… Po prostu nie zdejmuj palca ze spustu. Po wykonaniu zadania, trzeba wybrać się znów na tyły. Teraz musisz mieć jakąś broń maszynową i bazookę(na tarasie). Świetny punkt na nadjeżdżające czołgi, to okna w pokoju dziecięcym. Tylko raz musisz zmienić pokój. Po zniszczeniu czołgu, idź na dół i bierz amunicję. I tak w kółko. Po chwili przyłączy się do ciebie Anderson. Przyda ci się jego wsparcie. Powinieneś także zniszczyć transportery. W krytycznym momencie piękne wejście urządzą twoi koledzy z sił lotniczych. Zejdź na taras i wysłuchaj mowy końcowej. Wreszcie zjecie wymarzoną kolację. Miłego (ch)lania chłopcy!
B-17 Latająca Forteca
Misja polega na eliminowaniu kolejnych samolotów. Opiszę ją więc ogólnie. Najpierw pójdź do górnej wieżyczki. Gdy twój kolego oberwie, idź na tył. W pewnym momencie jeden z silników będzie w rozsypce. Musisz go wyłączyć. Wracaj do broni, a później znów na stare stanowisko. I po raz drugi. Zgaś motor pokrętłem. Jeszcze kilka przesiadek i wezwą cię do osobistego zrzucenia bomb. Czyń honory. Ostatnim zadaniem będzie ugaszenie tylnej strefy i… patrzenie się na spadający w płomieniach samolot…
Uwaga! Ta misja często wczytuje się z błędami. W takim wypadku przejście levelu może diametralnie różnić się od przedstawionego tutaj sposobu. Musisz w tedy uważać na Van Dyke, a po jego zaplanowanej śmierci, na dowolnego z partyzantów.
Na szczęście przeżyłeś katastrofę. Wisisz na drzewie, a obok ciebie chodzą sobie Niemcy. Przybędzie kawaleria i wyratuje cię z „opresji”. Odetną cię z gałęzi i w prezencie dadzą rewolwer. Z nim jednak ciężko na wojnie, więc lepiej podnieś broń od Niemców. Idź za kolegami, zdław pierwszy punk oporu, a potem przez las do farmy. Podejdź najbliżej jak się da, wybierz Mauzera i zdejmij jednego Szwaba, a potem zagrażającego ci strzelca MG34. Przechodzimy do właściwej gry. Wpadnij do środka ze Schmeisserem i oczyść parter. Wyeliminuj posiłki wroga i marsz na górę. Po wykonaniu zadania, ktoś rozwali mur. Trzeba szybko iść do stajni, uważając na bazookę. Wróć do swoich kumpli i pozwól im załatwić ciężarówkę. Podążaj za nimi przez las i wyeliminuj granatami oddział wroga. Wyjdziesz na dużą polanę. Korzystając z celnego Mauzera zabij wrogów przy pierwszym stanowisku. Z drugim będzie więcej problemów, bo jest ono obsadzane systematycznie. Po wędrówce przez tory będzie dużo gorzej. Przed tobą kompleks. Atak przez krzaki po prawej zostaw kolegom. Sam załatw żołnierze w pierwszej budce. Stamtąd masz idealny punkt strzelniczy na Szkopów po lewej. Powoli przesuwając linię dotrzesz dowierzy. Oczyść ją i zabierz granty. Dzięki systematyczności ataku udało się zabezpieczyć teren. W szturmie na bunkier wroga polegnie Van Dyke. Zabierz jego ładunki i jeśli chcesz Lee-Enfielda. Zejdź na niższy poziom i podłuż bomby. Biegiem na górę i do pozycji. Tam czekaj, aż pociąg najedzie na most i wtedy wysadź ten szmelc w powietrze. Czas wrócić na farmę, od czasu do czasu zatrzymując się i rzucając granaty. Na miejscu czeka na ciebie jeszcze mała walka. Z ciężarówki też możesz sobie postrzelać. Potem już tylko czekaj na koniec misji.
Zaczynasz na łodzi obok rzygającego kolegi ;). Po wyjściu na ląd ostrożnie wejdź do budynku. Jednym strzałem w głowę zabij pierwszego Niemca, a potem drugiego. Po przyjściu kolegów podejdź do budki rybackiej i stamtąd zdejmij kilku oponentów. Zjadź w bunkrze Lugera, Mauzera i granaty. Wejdź na ciężarówkę. Grat zagaśnie, więc musisz kończyć na piechtę. Oczyść przedpole i wykorzystaj fakt wyłomu po lewej stronie latarni, do zaskoczenia wrogów. Podłuż ładunki w podświetlonych miejscach i idź na górę. Piękne widoki, ale uważaj by się nie zagapić, bo spadniesz w malowniczą przepaść… Podziwiaj wybuch i idź do środka fortu. Musisz zniszczyć radiostację i wyjść na główny plac. Zabezpiecz go, ale może się zdarzyć, że masz już mało amunicji do Stena. Możesz zamienić go MP40, albo MP44, ale zadbaj o to, aby został w nim przynajmniej jeden pocisk i zapamiętaj, gdzie zostawiasz tą broń. W bunkrze nie ma za bardzo co opisywać, tylko tyle, że masz sprzątnąć dokumenty, wysadzić działa i amunicję do nich. Najtrudniejsze będzie „powstanie garażowe”. Okazało się bowiem, że siły, które oglądały wysadzoną latarnię wróciły przedwcześnie. Zużyj wszystko co masz, nie będzie ci już potrzebne. Na placu znów podnieś Stena i właź na motocykl. Twoi koledzy w Kubelwagenie dostaną z czołgu i zginął. Teraz działacie w dwójkę. Koniec misji.
To poziom dość długi i różnorodny. Pół misji jedziesz motocyklem, potem spory kawałek na piechtę, a kończysz S-Bottem. Zacznijmy od drugiej części. Podejdź do murka i zabij wszystkich Niemców, którzy przekroczą murek. Wracaj do Ingrama, idź za nim i oczyść placyk. Dalej wąską uliczkę, przez dziurę po prawej i do bramy. Tutaj czeka cię dłuższa walka. Po niej skacz w dróżkę prowadzącą w dół. Zatrzymaj się jeszcze i dziabnij dwóch agresorów. Oczyść bunkier i wyjdź z niego. Twój kolega zginie… Zemścij się! Potem mknij do łodzi, załatw ostatnich Niemców i ucisz Schnell Botty. Jeszcze piękna eksplozja na wzgórzu i właśnie ukończyłeś kampanię brytyjską.
Ojojoj… Tu będzie ciężko. Wyjdź z pociągu, wsiądź do ciężarówki i pędź na spotkanie z piekłem… Lepiej sobie kucnij… Jak to zawsze bywa, bombą dostanie ciężarówka obok ciebie, a twoja tuż przed wejściem. Idź okopami, odbierz amunicję i na linie obronne. Bądź sprytny i podnieś Tokariewa SWT-40. Przy jego pomocy jakoś tam pójdzie jako tako. Nie zapomnij, aby najpierw zajmować się wrogami, którzy są blisko ciebie. Po ataku zamień Mosina na pepesze poległego ckm-isty. Z wyeliminowaniem tych, którzy się przedarli nie będzie problemu. Gorzej z tymi, który zaatakują zaraz. Masz możliwość osobistego skorzystania z karabinu maszynowego. Po wykonaniu zadania okaże się, że musisz wysadzić dwa Elefanty. Pędź na górę i oczyść sobie teren. Załóż ładuneczki i rozwal ten złom. Zawoła cię Antonow. Trzeba pójść do wioski, która wpadła w wrócę Niemców. Dotrzeć tam trzeba wąwozem. Wpadnięcie w zasadzkę nie będzie tam rzadkością. Wyrzuć wszystkie granaty. W wiosce wiadomości będą jeszcze miej optymistyczne – znajdujesz się w okrążeniu. Wyzwolenie wioski trudne nie będzie, gorzej z obroną. Radze ci zaszyć się w miłym zakątku i bronić się przed agresorami. Na koniec możesz postrzelać sobie do uciekających z karabinu maszynowego na strychu. Idź na rutynowe zebranie zarządu, aby zakończyć poziom ;).
Masz zwykłego Mosina, ale nie martw się, wytrzymasz. Najpierw wyeliminuj Niemców przy stacji, a potem biegnij do wagonu. Stamtąd zajmij się żołnierzami, którzy stoją między pasami torów. Twoi koledzy zaczną walkę o magazyn. Przyda się pistolet, bo strzela szybciej. Nie wychylaj się jednak zbytnio. Po zajęciu torowiska zdejmij snajpera na wierzy i żołdaka na parterze. Dalej idź na stację. W środku podnieś MP-40. Oczyść cały budynek i wyjdź tyłem. Przebiegnij rzekę i dojdź do szkoły. Na górze odnajdź CKM i ucisz go. Następnym zadaniem będzie eskortowanie Siemaszki. Przy okazji wyzwolisz kilka budynków. Ostatnią barykadę załatwisz z flanki. W fabryce łatwo nie będzie. Wejście oczyść granatami, a kolejny pomieszczenia mimochodem. W ostatnim musisz brać co chwilę oczyszczać sobie teren, brać pancerfausta i strzelać do czołgu z za wraku. I tak kilka razy. A potem ukochane zwycięstwo.
Misja czołgowa. Tak samo jak w jedynce, trudno tu mówić coś oprócz ogólnych porad. Warto zaznaczyć, że jest ona trudniejsza niż ta w podstawce. Na przykład nie wystarczy jeden pocisk w przedni pancerz, aby zniszczyć Tygrysa. Odsyłam do misji „Przeprawa przez Odrę” w solucji jedynki.
Dwie ostatnie misje rozgrywają się w mieście Charków. Najpierw idź przez ruiny i podejdź do muru. Budynku sam nie zdobędziesz, trzeba poczekać na czołgi. Póki co, zajmij się Niemcami, którzy przejdą do „kontrataku”. Po zdobyciu budynku idź główną drogą. Okaże się, że w mieście są trzy działa przeciwpancerne. Na pierwsze masz punkt obserwacyjny w najbliższym domu. Do następnych musisz sobie pospacerować, po drodze eliminując przeciwników. Podaj koordynaty na trzecie działo(samobieżne)i odsuń się, bo pocisk rozwali ścianę. Natarci główną drogą łatwe ni będzie. Po prawej masz ruiny i wielu przeciwników, a po lewej snajperów. Zajmij się tymi pierwszymi i podnieś pancerfausta, którym uciszysz Tygrysa. Dalej będzie z górki. Wejdziesz do osiedla mieszkalnego. Kłopoty zaczną się dopiero po oczyszczeniu głównego placu. Musisz oczyścić resztę budynków. Na poziomie Weteran ten fragment jest męką i dłuży się w nieskończoność. Po zaliczeniu celu, musisz zająć kolejny plac. Po jakimś czasie pojawi się Tygrys. Nawet po jego zniszczeniu, musisz się jeszcze bronić. Gdy dotrą tu sojusznicy z innych sektorów, zeskocz w dół i ciesz się zwycięstwem.
Podejdź w kucki do zniszczonej ciężarówki. Wejdź do eleganckiego domu i oczyść go, jednocześnie strzelając przez okno na drugą stronę ulicy. Po wyjściu czeka cię mnóstwo pułapek, które musisz zneutralizować. A teraz główny plac… Idź do Antonowa, inny ruch oznacza śmierć. Musisz go eskortować. To nie najłatwiejsze zadanie, ale jeśli nie będziesz bał się narażać, będzie dobrze. W bezpiecznym kąciku łyknij apteczkę i weź snajperkę. Osłaniaj saperów. Gadki, szmatki. Najgorsze jest stanowisku CKM-u, w budynku obok ratusza. Poza tym, zajmuj się innymi stanowiskami, strzelcami obok pomnika i innymi, który wydadzą ci się podejrzani. Po tej akcji niemiecka obrona padnie. Trzeba już tylko wykończyć niedobitków. Zobacz się z dowódcą w miejscu zbiórki. Zobaczyłeś działko p-lot? No to za stery. Czekaj na dziewięć bombowców, które będą lecieć w trójkach. Zestrzel je i idź do pomieszczenia. Tu będzie bardzo trudno. Musisz zająć się Niemcami na „balkonach”, które są po obu stronach wejścia. Nie zdejmiesz jednak wszystkich. Wstępnie oczyść sobie teren za murkiem na wprost, wpakuj się tak i możesz strzelać do tych, którzy stoją na „balkonach”. Zostaje tylko jeden cel – stacja kolejowa. O utrzymaniu stałej pozycji ni ma mowy, bo wokół latają Sztukasy. Jedyną nadzieją są wagony. Gdy otrzymasz meldunek: „Czołg wroga!” wyłaź i spacerkiem do działa. Tak w kółko, aż nie pojawi się licznik czasu, do przybycia posiłków. Siedź pod pociągiem i strzelaj do pojawiających się agresorów. I zwycięstwo. Piękny widok.
Hmmm…
Dla FkCoD.pl opracował:
Marcin Więckowski z Ustrzyk Dolnych