Solucja Call of Duty 1

przez | 26/03/2011

Solucja do Call of Duty

Wiele ludzi odstrasza się wysokim poziomem złożoności gier. Ja też się odstraszam, ale od gier nienormalnych, a nie realistycznych. Call of Duty jest tą drugą. Wystarczy się wychylać, zmieniać pozycje korzystać z osłon i granatów, oraz mieć tyćkę doświadczenia a wszystko będzie łatwe i przyjemne nawet na poziomie trudności „Weteran”. Jeśli niestety nie posiadasz tej ostatniej zdolności, to moja solucja jest właśnie dla Ciebie! Zanim jednak przejdziemy do szczegółowego opisu misji, garść porad ogólnych.

-Korzystaj z granatów do oczyszczania pomieszczeń.
-Snajperka to twój najlepszy przyjaciel, pamiętaj o tym!
-Korzystaj z opcji wychylanie się zza ścian(domyślnie: Q i E) oraz ze zmieniania pozycji(domyślnie: CTRL, C, [Spacja])
-Zrezygnuj z bezpośrednich walk, wroga lepiej eliminować z daleka.
-Gdy wróg leży ranny, to nie zmarnuj na niego amunicji, tylko walnij go kolbą(domyślnie: Shift)
-Pistolety(Colt45/Luger)to ostatnia deska ratunku, korzystaj z nich tylko wtedy, gdy nie masz do niczego amunicji.
-Do walki w pomieszczeniach najlepsze są pistolety maszynowe (Thompson/Sten/Pepesza)
-Do eliminacji oddalonych celów najlepsze są zwykłe karabiny, a jeszcze lepsze snajperki.
-Karabiny maszynowe(BAR/Bren/MP44)są idealne do prowadzenia ognia osłonowego i walki na dużych połaciach.
-Niech twój ekwipunek zawsze składa się z jakiegoś szybkostrzelnego pistoletu maszynowego i celnego karabinu, a przeżyjesz każdą bitwę!

Amerykanie
Trening

Trudno jest pisać opis misji treningowej. Po prostu wykonuj polecenia. Uważaj, gdy rzucasz granatami, bo już na szkoleniu możesz zginąć.

Przedmieścia Ste. Mere Englise

Jest to pierwsza misja, w której masz do czynienia z prawdziwym wrogiem. Wyjmij M1A1 Carabine i idź dróżką w stronę willi. Gdy zobaczysz pierwszego wroga niezwłocznie go zabij. Jego położenie zależy od wybranego wcześniej poziomu trudności (polecam Weteran!). Jeśli zostałeś ranny w tym pojedynku, ulecz się apteczką w otwartym pokoju. Idź dalej i gdy zobaczysz trupa sierżanta (twojego, niestety), zabierz mu nadajnik. Podejdź do murku, przykucnij i wydobądź granat i rzuć go dwóm Niemcom grającym w karty. Wyjmij poprzednią broń i ewentualnie załatw tych, którzy jeszcze żyją. Wyjdź drugim wyjściem, ustaw nadajnik i poczekaj na sojuszników. Z trzech budynków zaczną strzelać Szwaby, skup się na uciszeniu CKM-u, aż do chwili w której spadnie bomba. Wykończ kogo możesz z daleka i wejdź do środka. Teraz musisz tylko oczyścić resztę domów i wyjść przez wyłom w murze do okopu, aby misja zakończyła się sukcesem.

Ste. Mere Englise cz. 1

Pewnie mi nie uwierzysz, ale już na początku drugiej misji spotykasz się z jednym z najtrudniejszych fragmentów w całej grze. Gdy MG42 zaczną ostrzał, ukrywaj się za zdechłymi krowami i wtedy dopiero strzelaj. Po kilku seriach zabijesz go i zostanie już tylko KM na dole. Po prostu idź i strzel w łeb. Oczyść budynek i rozwal jeszcze jeden CKM na parterze. Udaj się na tyły domu po lewej, połóż się i zabij Niemców strzelających z krzaków(nie w twoją stronę). Udaj się do kompanów których właśnie uratowałeś i zabij kolejny oddział wroga, który stanie w drzwiach rozbitego budynku. Wyjdź teraz do niego i oczyść salę. Przykucnij przy pierwszym od wyjścia oknie i rzyć granat tuż przy dolnej framudze okna. CKM-ista na sdkfz-cie powinien wybuchnąć. Wyjdź i szturmuj dom po drugiej stronie drogi. Radziłbym Ci (ale nie zmuszam), żebyś po prostu wszedł do domu i rozwalił wszystkich, którzy są w budynku. Wyjdź przez tylne drzwi i poślij kulkę wszystkim gostkom za płotem, a potem za płotem po lewej. Biegnij do budy i wychodząc z niej pozabijaj Szwabów. Wykończ Niemca stojącego w krzakach i wejdź do domu. Zabierz apteczkę i załatw CKM-istę w kościele i Szkopa w ruinach po lewej. Wejdź do kościoła, oczyść go i patrząc przez wyłom w ścianie ucisz załogę Flankpanzera i MG42. Podejdź do plota i wychylając się zabij snajpera na piętrze budynku przed Tobą. Wysadź działo i idź na parter budynku, na którego piętrze niegdyś stał Szkop. Podejdź do kąta i zapisz stan gry. Wyjdź z budynku i obróć się 180 stopni w prawo i wejdź na taras. Idź na jego koniec i zastrzel załogę kolejnego działka. Bez względu na ostrzał dotrzyj do ruin (w pozycji przykucniętej) i strzelaj tylko do żołnierzy na wprost Ciebie (nie zatrzymując się). Oczyść ruiny i wysadź działo. Idź dróżką między domami. Gdy dojdziesz do drugiego pokoju w domu do którego dotrzesz, przykucnij, dojdź do okna najbardziej z lewej i zapis stan gry. Gry dojdą do ciebie kumple i dadzą Ci zasłoną ogniową, ty rzuć granat do budynku nieopodal zakręconego muru, widniejącego za drzwiami. Szwab w środku albo zginie od razu, albo wybiegnie i tak zginie od granatu, albo twoich kul. Idź teraz między mur a dom i nie zatrzymując się zastrzel Szkopa który się pojawi. Wyjdź drugą stroną i zabij CKM-istę. Walnij z przyłożenia „p-lot-menów” i zabij resztę żołnierzy. Możesz to zrobić na trzy sposoby: rzucając granaty, prując z MG42 lub strzelając z przyłożenia z broni osobistej. Udaj się na skrzyżowanie, aby zakończyć tą dość wymagającą misję.

Ste. Mere Englise cz.2

Dostaniesz się pod ostrzał moździerzy, więc biegnij do budynku na wprost i kucnij za skrzynkami. Dowódca wyśle Twojego kumpla na zwiad, ale dopadną go faszystowskie świnie. Nie idź od razu na odwet, najpierw pędź do kościoła. Uważaj na Niemca, który wychyli się zza ozdobnego murku. Gdy weźmiesz panzerfausta ze skrzyni nie idź jak strzelił pod czołg, tylko wykonaj następującą taktykę. Wyjdź z kościoła i wychyl się zza muru, tak abyś widział strzelających z dołu obok muru prostopadłego do ściany kościoła przez którą wyszedłeś. Zastrzel ich idź do drzwi domku obok zamkniętej bramy. Nie zatrzymując się zastrzel żołdaka, który przeskoczy przez murek dzielący dom i bramę. Wejdź do środka, przykucnij i wychylając się wyeliminuj Szwabów za workami z piaskiem. Teraz już prosto. Idź i rozwal Tygrysa. Idź do kościoła i weź drugiego panzerfausta. Następną fazę zadania wykonasz już sam. Po prostu idź i pokazuj co potrafi Amerykańska Kompania Antyfaszystowska. Gdy pojawi się czołg rozwal go z panzerfausta. Później musisz bronić kościółka. Koniecznie obstaw MG42! Teraz musisz iść zablokowaną wcześniej drogą. Blokuję ją Szwabski czołg, ale nie martw się, kumple załatwią to jak trzeba. Jeśli wcześniej nie zamieniłeś swojego Thompsona na FG42, musisz zrobić to teraz. Wyjmij snajperkę i naparzaj do CKM-ów załogi moździerza(po lewej)na nowoodsłonientym kawale terenu. Oczyść ruiny po środku i udaj się na ich tyły. Tam rozwal załogę drugiego moździerza i wsiąść do bodajże Alfy Romeo, aby misja się zakończyła.

Teren HQ

Trudno zrobić opis misji, w której cały czas jedziesz samochodem. Gdy wyskoczysz, też bez krzyku. Po prostu przyj do przodu.

Flak-88

Podejdź do pierwszego lepszego krzaka, aby zwabić wroga. Połóż się, obij nieco w lewo i idź w stronę okopów. Zanim to zrobisz, sojusznicy zabezpieczą teren. Dalsza faza misji, to już tylko oczyszczanie okopów. Pamiętaj, żeby CAŁY czas poruszać się w pozycji przyklękniętej i bardzo często w pozycji leżącej. Kiedy wreszcie wyjdziesz na powierzchnię, zabij stojącego w oddali żołnierza przy budzie i pobiegnij do niej. Wychylając się załatw Szwabów za płotem i ostrożnie oczyść stodołę. Wyjmij Garanda i zastrzel grenadiera oraz piechurów za płotem. W tym momencie powinna ci się skończyć amunicja do Thompsona, więc zamień na MP40. Idź do budynku na prawo. Pozwól sojusznikom iść na pierwszy ogień i ucieka od granatów. Id na górę zabierz dokumenty i obsadź MG42. Odeprzyj wrogi atak, zmień na Garanda i zejdź na dół. Z przyłożenia zastrzel obsługę MG42 w budynku po lewej. Idź do bramy i popatrz na lewo zastrzel strzelca(który leży)i oczyść placówkę wokół domu po prawej. Nie idź drogą, na której leżał wrogi strzelec, tylko tą drugą. Zapisz stan gry i wychyl się w prawo, aby mieć dobrzy widok n żołnierza przy murku i obsługę działa. Wyeliminuj ich i udaj się za murek, przy którym rozwaliłeś Szkopa. Idź prosto i zabij dwóch żołnierzy i oficera, którzy wybiegną z drzwi. Załatw strzelca w oknie(musisz go chwilę poszukać)i wysadź działo.

Maj. Price

Podejdź do górki, kucnij i podejdź do głazu po prawej. Przez przyrządy celownice zabij CKM-istę i strzelaj do kogo możesz. Idź do stróżówki i oczyść ją. Strzeż się granatów! Dalsza część misji to już tylko oczyszczanie kolejnych placów i pomieszczeń. Przejdziesz ją sam.

Obóz IIIA

To jest druga, najtrudniejsza misja w grze. Sojuszników jest garstka, wrogów cała masa, ciemne Niemieckie mundury są słabo widoczne w nocy, a jasne amerykańskie bardzo, a na dodatek musisz się zmieścić w dziesięciu minutach. Trudno jednak zrobić opis oczyszczania kolejnych pomieszczeń i eliminowania strażników.

Brytyjczycy
Most Pegaz cz. 1

Prościutka misja. Po wylądowaniu wysłuchaj Price’a i idź za nim. Połóż się i szybko wyeliminuj strażników. Biegnij do rowu i naparzaj z Brena do bunkra. Gdy cel misji zostanie zaliczony, biegnij za bunkier i zamień Lee-Enfield na panzerfausta. Biegnij za most i heen na lewo. Gdy Price się wygada, rozwal czołg z panzerfausta i szybko znajdź jakiegoś Stena.

Most Pegaz cz.2

Idź do bunkra, żeby nie dostać w łeb od moździerza. Udaj się do budy i złap za MG42. Strzelaj aż do chwili, w której sojusznicy wycofają się za most. Gdy skończy ci się rozwartość, pruj z Brena(z przyłożenia). Teraj musisz wykonywać trudną sekwencję rozwalania czołgów z działa i uciekania do bunkra. Uwaga! Na poziomie Zawodowiec i Weteran zanim dotrzesz do działa, wylądujesz w trumnie, więc strzelaj z panzerfaustów. Potem wykończ Niemieckich piechociarzy i pójdź na zebranie z kapitanem Price’em.

Tama Eder

To moim zdaniem najgorsza misja w grze i jestem chory, gdy mam ją przechodzić, ale na Twoje szczęście nie jest ona zła pod względem poziomu trudności. Wyeliminuj strażników i wejdź na tamę. Rozwalaj po kolei wszystkie działa, ale uważaj na stanowiska MG42, na które się natkniesz. Po rozwaleniu ostatniego 88, uważaj na Szwaba, który wybiegnie ze środka tamy. Teraz musisz oczyścić całą tamę z wrogów. Nie warto korzystać z granatów, bo odbijają się one po ścianach i mogą zranić Ciebie. MUSISZ natomiast zmieniać pozycje, wychylać się zza ścian i ukrywać się za wszystkimi osłonami. Gdy wyjdziesz na zewnątrz zniszcz pozostałe działa i generatory. Warto już korzystać z granatów. Teraz musisz tylko dostać się na ciężarówką z kapitanem Price’m i sierżantem Watersem. Aby nie było za łatwo, wróg wezwał posiłki. Misja zakończona.

Ucieczka z tamy cz.1

Przed tobą najtrudniejsza misja kampanii brytyjskiej. Ale czy istnieje niemonotonny opis jazdy samochodem i celnego strzelania? Tak więc napiszę tylko jak rozwalić ostatnie dwie ciężarówki. Trudno to zrobić panzerfaustami, więc albo a)zabij strzelców i czekaj aż wrogie ciężarówki rozbiją się na stromym zboczu, albo b) strzelaj w silniki, aby wykończyć je samemu.

Ucieczka z tamy cz. 2

Gdy dojedziesz do pasu startowego(nie stój jak kołek do tego czasu!), zabij Niemca, który wyjdzie z drzwi, podejdź do działka, użyj go i zniszcz startujące samoloty. Wyjdź z działa, połóż się przy workach i strzelaj do żołnierzy na dachu. Wchodź na działo i niszcz samoloty, potem znów się kładź. Powtarzaj ten manewr kilka razy, aż otrzymasz komunikat o wjechaniu na pas startowy sojuszniczego samolotu. Nie zważając na ostrzał wsiądź na ciężarówkę. Teraz możesz jeszcze spróbować ustrzelić kilku Szwabów. Po podjechaniu do FW-200 misja zakończy się powodzeniem.

Okręt Tripitz

To ostatnia misja kampanii brytyjskiej. Jak to przystało na typowy abordaż, działasz sam. Gdy prowadzony przez Price’a dojdziesz do magazynu broni. Gość zastrzeli strażników, a ty łap się za karabibin. Twoim zadaniem jest podłożenie ładunków na kotłach okrętu. Często zmieniaj pozycje i wychylaj się zza ścian. Pamiętaj też, że czasami będziesz musiał użyć generalnie słabego Kar 98k(do zdejmowania dalekich celów). W pewnym momencie ujrzysz, że Price zginą. Wejdź po schodach do hangarów. Korzystając z osłon oczyść teren i zasuwaj do drzwi po lewej(nadbiegają stamtąd wrogowie). Wyjdź na górę likwidując generatory. Uważaj na żołnierzy na schodach! Przy ostatnim piętrze zapisz stan gry, zabij kapitana i strzelca za oknem. Zabierz dziennik rejsów i schodź na dół teraz wystarczy powrócić do Watersa. Ukończyłeś właśnie właściwą kampanią brytyjską.

Rosjanie
Stalingrad cz.1

Już na samym początku misji lepiej będzie dla Ciebie, jeśli sobie przykucniesz. Po dotarciu na brzeg ustaw się w kolejce po broń. Jak to zawsze pech chce, ty będziesz tym nieszczęsnym, który dostanie tylko amunicję. Gdy dojdziesz do brzegu, na dłuższy czas stracisz przytomność. Biegnij na prawo. Teraz posiłkując się kompasem i korzystając ze WSZYSTKICH osłon(a i tak jest ich za mało), dotrzyj do Borodina. Stracisz co najmniej połowę zdrowia, ale nie przejmuj się, bo misja jest wyjątkowo krótka. Snajper rozkaże Ci biec do ciężarówki. Zacznij pędzić(na stojaka)dokładnie w momencie, kiedy usłyszysz słówko „Now!”. Tuż przed samochodem, przykucnij i czekaj na sojusznika. Powtórz jeszcze raz ten manewr i zejdź do ruin budynku. Nie przejmuj się komisarzem, załatwi go snajper. Poczekaj, aż radiowiec wezwie wsparcie artylerii i koniecznie padnij. Po chwili będziesz mógł wejść do Stalingradu.

Stalingrad cz. 2

Zaczynasz nieuzbrojony, ale możesz już przechwycić broń. Zrób to, gdy zobaczysz pierwszego martwego sojusznika. Pobiegaj po mapie i pozbieraj amunicję. Uważaj jednak na ostrzał wroga i komisarzy z tyłu(dekret Stalina). Dobiegnij do muru i spotkaj tam Borodina. Zgodnie z jego sugestią, idź do domu na prawo. Padnij, bo dźgnie Cię artyleria. Zabij wszystkich w pomieszczeniu i wejdź do niego. Oczyść parter i zabierz pepeszę, która leży na skrzyniach pod schodami. Nie zważając na ostrzał z okolicznych budynków, wejdź na górę i zabij strażnika. Podejdź do martwego snajpera w pokoju z widokiem na Plac Czerwony. Zabij szwabskich oficerów i wykończ resztę wrogich żołnierzy. Nie oddawaj snajperki! Zostaw tam zwykłego Mosina, bo pepeszy będziesz też potrzebował. Zejdź na dół, aby artyleria rozwaliła dwa Panzery. Wejdź do okopów i przejdź przez cały perymetr Stalingradzkich ulic. Dojdziesz w końcu do wielkiego placu, który oczyść ze snajperki. Podejdź do drzwi po drugiej stronie, aby zakończyć misję.

Stalingrad cz. 3

Idź na szczyt schodów i udaj się w lewo. Zabij Niemców i przejdź przez pomieszczenia. Gdy dojdziesz do wyłomu, zastrzel CKM-istę ze snajpery, a z jednego MG42 wyeliminuj piechurów. Wyjdź na metalowy pomost. Ze snajperki zdejmij kilku oprawców, których ujrzysz za prawym murem. Gdy zejdziesz na stację, oczyść ją i udaj się do zniszczonego budynku. Stamtąd trafisz na kolejny pomost. Tym razem agresorzy pojawią się za lewym murem. Po drugiej stronie czeka cię małe starcie. Ukrywaj się za beczką i strzelaj. Teraz musisz oczyścić mały plac i perymetr ulic. Bez filozofii, idź i strzelaj.

Stalingradzkie kanały

Co tu pisać, po prostu oczyść wszystkie pomieszczenia, które przed sobą widzisz.

Dom Pawłowa

Uważaj, bo to najtrudniejsza misja w grze(!!!). Wskocz do okopów i koniecznie kucnij. Weź snajperkę(lub amunicję do niej) i gdy twój sojusznik zacznie biegać, neutralizuj wrogich snajperów. Teraz biegnij do murku przy wysokim budynku. Zacznie się właściwa misja(!!!!). Zakładam, że w poprzedniej misji zamieniłeś pepeszę na MP40(z powodu braku amunicji). Jeśli nie, zrobisz to za chwilę, a aby mieć z czego strzelać(tylko idiota idzie ze snajperką na krótkie dystanse, zamień Mosina z lunetą na zwykłego Mosina, albo idź z pistolecikiem(polecam pierwsze;)). Zdobywanie budynku zacznij od prawej, tłumiąc opór w leju i za zniszczonego murku oraz powstrzymując żołnierzy nadbiegających z tyłu i strzelców na dachu. Nie idź na tyły, tylko wkrocz do środka i zacznij ostrożnie oczyszczaj pomieszczenia. Nie zapomnij o piwnicy! Jeśli mimo tego cel nie zostanie zaliczony, zbadaj jeszcze raz osamotnione pomieszczenia na parterze na tyłach domu oraz kratery po bombach z tyłu. Przegrupuj się z Pawłowem na czwartym piętrze. Zacznie się najtrudniejszy fragment misji(!!!!!). Nie przejmuj się zbytnio piechotą, tylko rozwalaj czołgi. Używaj w tym celu rusznic przeciwpancernych. Znajdują się na trzecim i drugim piętrze, każda po innej stronie. Czołgi będą się pojawiały na zmianę, z przodu a potem z tyłu, więc wiesz już jak działać. UWAGA!!!(!!!!!!) Gdy włączy się licznik(czas do przybycia posiłków), idź na wyższe piętro z rusznicą, tą z widokiem na tyły domu, bo tylko z stamtąd będą teraz nadjeżdżać czołgi. Ukryj się w pomieszczeniu ze zniszczoną wanną i rozwala tych, co wejdą ci pod celownik. Ale eksterminuj ich szybko! Gdy usłyszysz ryk czołgu, wykonuj szybko tą kombinacje. Nie zważając na ostrzał z sąsiednich pomieszczeń, zabij Niemców na schodach i wejdź na nie. Zabij dwóch Niemców i wróć do pokoju z rusznicą. Złap za nią, zniszcz czołg i wróć do kryjówki. Gdy przybędą posiłki, nie wychodź zza ścian, tylko czekaj na Niemców, a gdy nikt nie będzie przybiegał, po prostu oczyść piętro. Spotkaj się z kompanami, aby zakończyć tą mordęgę(fiuu!) Możesz sobie pogratulować!

Warszawa cz.1

Na początku czeka Cię mała strzelanina. Zabij Niemców za siatką po lewej. Wejdź na schody, a stamtąd zabij Szkopów najpierw stojących na schodach, potem tych za beczkami naprzeciw Ciebie. Nie przejmuj się resztą, załatwią ją twoi kompani. Teraz musisz tylko oczyszczać pomieszczenia.

Warszawa cz. 2

Ta misja jest wyjątkowo krótka ale bardzo trudna. Idź na prawo i zabij nie zatrzymując się Niemców za beczkami. Nie zważaj na ostrzał z lewej, dopóki nie dojdziesz do tych pozycji. Ukryj się za beczką i zabij CKM-istę. Biorąc pod uwagę fakt, że artyleria ostrzeliwuje peron, nie możesz spędzić jednak tam zbyt dużo czasu. Teraz idź małą szczeliną, szybko zamień snajperkę na panzerfausta i ukryj się za skrzynkami i strzel przede wszystkim do CKM-ów. Spróbuj ustrzelić dowódcę czołgu, niestety, jest nieśmiertelny. Wyjedzie z tygrysem wprost na Ciebie. Jeden panzerfaust powinien wystarczyć. Wykończ żołnierzy na placu, oraz tych w barażu z którego wyjechał czołg. Tu musisz bardzo uważać. Wejdź do środka i wyeliminuj dwóch faszystów w pokoju obok. Wyjdź na zewnątrz i weź panzerfausta. Rozwal resztę czołgów w garażu. Nie zapomnij teraz znowu podnieś snajperkę! Oczyść plac z tyłu(dojdź do niego przez pomieszczeniu w którym rąbnąłeś dwóch Szwabów)i spotkaj się z kamratami obok ciężarówki marki ZIS.

Rajd przez Odrę cz. 1

Dla odmiany – wsiadasz w tej misji do czołgu. Trudno tu dawać cokolwiek oprócz ogólnych porad:
-Strzelaj z daleka! Twój T-34 ma bardzo duży zasięg, a gdy zbliżysz się za bardzo do wroga-oberwiesz.
-Gdy upatrzysz sobie jakiś czołg, to nie zostawiaj jego ostrzału na później, bo źle się to dla Ciebie skończy.
-Nie strzelaj podczas jazdy.
-Przeszukuj dokładnie całą mapę. Jeśli nie wykończysz piechoty – nie mówiąc oczywiści o czołgach – co do żołnierza, nie wykonasz celów misji.
-Amunicja w armatach jest nieskończona, a do piechoty strzelają niecelnie. Z kolei karabiny maszynowe strzelają tylko w przód, wiec najlepszym sposobem na likwidację piechoty jest jej przejechanie;)
Na końcu misji czeka Cię ciężka strzelanina i będziesz nie lada kozak, jeśli przejdziesz ją za pierwszym razem. Nie ukrywaj się za rozwalonymi wrakami twoich czołgów. Nie dają Ci osłony, a ograniczają widoczność i pole strzału. Szczerzę mówiąc, nie ma sposobu na ten fragment. Po prostu eliminuj po kolei czołgi. A, i jeszcze jedno! Strzelaj pociskiem z działa w każde powalone drzewo i za głazy, bo tam mogą kryć się żołnierze z panzerfaustami.

Rajd przez Odrę cz. 2

Bez zmian, o tyle tylko, że tym razem walczysz w mieście, więc musisz rozwalić każdy budynek, który tylko możesz(niektóre są niezniszczalne), bo kryje się w nich piechota. Uwaga! Na końcu czaka Cię „udziwnienie”. Jeśli po mimo wykonania wszystkich celów misji, etap nie zostanie zaliczony, to odjedź tyćkę na zachód. Ukończyłeś właśnie właściwą kampanię rosyjską, co nie znaczy jednak, że ukończyłeś już całą grę.

Alianci
Bitwa w Ardenach

To najkrótsza kampania w grze, bo zaledwie trzymisjowa, składającą się z jednej misji z każdej uprzedniej kampanii. Jesteś teraz Amerykaninem. Biegnij przed siebie aż dotrzesz do skrzyżowania. Jeśli udźgnął Cię pocisk z artylerii, to szybko wgrywaj grę. Pójście przez most to czyste samobójstwo, więc idź dołem. Wyjmij coś celniejszego, np. M1Garand. Wyeliminuj Niemców w pobliskim magazynie po prawej i znów wróć na Thompsona. Zabij wszystkich w okolicy i oczyść pierwszy bunkier. Weź stamtąd dokumenty i wyjdź na zewnątrz. Najlepszą taktyką teraz, jest wyjście na wzgórze, które masz po prawej stronie drugiego bunkra(widzisz go, gdy skręcisz w lewo po wyjściu z pierwszego bunkra). Stamtąd zabij Szwaba, który wybiegnie Ci na powitanie(na górnym poziomie). Potem rzuć granat w obsługę Flak-88 i dobij ewentualnych ocalałych. Zajmij się teraz Niemcami na dole i oczyść drugi bunkier. Po zabraniu dokumentów wyjdź na zewnątrz. Nie zważając na paplaninę Foley’a złap za 88 i zabij pierwszego Szwabika, który wybiegnie Ci pod nos zza pagórka. Teraz rozwal dwa czołgi i szybko wyeliminuj ocalałych agresorów. Kampania amerykańska zakończona.

Rakiety V2

Na początku bez filozofii, idź i oczyszczaj tereny przed sobą, aż znajdziesz i rozwalisz dwa działa Flak-88. Nie zważaj na monolog pochwalny Watersa, bo wybiegnie na Ciebie zza wzgórza kilku wrogich żołnierzy. Udaj się do skrzyżowania. Nie strzelaj do ciężarówek, to strata amunicji. Zabij tylko kierowców, którzy wyskoczą z aut, ale dopiero gdy wyskoczą, bo w kabinie są kuloodporne szyby. Spotkasz się z kompanami. Idź prosto, czeka Cię mała strzelanina. Skręć w lewo i zneutralizuj bunkier. Dojdziesz po chwili do kompleksu V2. MUSISZ oczyścić wszystkie jego części. Najpierw zajmij się małym bunkrem po lewej. Potem wyjdź i idź do środkowego bunkra(pustego) i czołgaj się do dołu obok ładnych, ośnieżonych choinek. Zastrzel Szwabów, który wybiegną z tego dołu i wskocz tam. Zamień Stena na MP40, bo w tym zapewne nie masz już amunicji. Pozwól sojusznikom rozprawić się z Niemieckim patrolem, bo masz za mało amunicji. Wstań i oczyść magazyn na wprost, po drugiej stronie kompleksu. Weź amunicję i możesz już oczyścić „dół”, który w rzeczywistości jest wejściem do bunkra. Wróć do magazynu i wejdź do rowu. Oczyść oba bunkry po lewej i po prawej, uważając na patrole. W jednym z budynków, pociągnij za rączkę, aby zatankować rakiety. Teraz po prostu podłuż ładunki wybuchowe i wycofaj się do północnego bunkra, aby tamtędy uciec. Aby było to łatwiejsze, kazałem Ci oczyścić ten schron wcześniej. Kampania brytyjska ukończona.

Berlin

To już ostatnia(niestety)misja w grze. Zejdź na prawo do budynku i zabij przez ostanie okno strzelca na balkonie i snajpera. Ukryj się za wrakiem Sdkfz’a i wyeliminuj wrogów przy pierwszym dziale. Wysadź je idź do miejsca, w którym ginie kilku sojuszników. Zabij wrogów przy widocznych działach i pod ostrzałem czołgu, który zabij twoich towarzyszy wskocz do budynku obok tego, z którego przybyłeś przed chwilą. Stamtąd dostań się do działa najbliżej Tygrysa i stamtąd wyeliminuj eskortującą go piechotę. Teraz podejdź do kolosa, przykucnij i podłuż ładunek wybuchowy. To samo na dwóch pozostałych działach, które odnajdziesz dzięki kompasowi. Podążaj pomieszczeniami, aż zobaczysz Reichstag. Nie strzelaj do CKM-ów, to strata amunicji. Dopiero gdy przyjadą czołgi, wykończ niedobitków ukrywając się za wrakiem Panzera. Wejdź do środka i oczyść budynek. Wyjdź na dach i ciesz się zwycięstwem w najkrwawszym konflikcie świata. Zakończyłeś właśnie misję, kampanię radziecką i całą grę. Teraz zostaje już tylko czekać na jakiś dodatek i mieć nadzieję, że szybko się ukarze!

Symulacja końcowa.

Czy to muszę komuś opisywać?!

Dla FkCoD.pl opracował:
Marcin Więckowski z Ustrzyk Dolnych

Dodaj komentarz